Foto: Good Morning Halmstad

Marknadsföring

Att marknadsföra ett möte och dess innehåll i Halmstad kräver god lokal kännedom. Halmstad Convention Bureau hjälper dig att hitta potentiella samarbetspartners som gör att mötet kan få lokal förankring. Det gör det enklare att sprida ordet i regionen.

Destination Halmstads marknadsavdelning erbjuder marknadsföringspaket som är förenade med en kostnad. I marknadsföringspaketen ingår både marknadsföring i sociala medier och i analoga kanaler. Kontakta vår projektkoordinator för mer information.

Digitala kanaler

Destination Halmstads evenemangskalender är den fullständiga kalendern över alla evenemang i Halmstad. Om ditt möte har publika programpunkter kan du nå ut till lokala, nationella och internationella besökare här. Du registrerar själv ditt evenemang i kalendern på destinationhalmstad.se.

Press och media

Vi rekommenderar att du som arrangör själv skickar pressmeddelanden eller tar kontakt med media. För att skicka ett pressmeddelande kan du använda en digital pr-tjänst eller skicka e-post direkt till en journalist.

Vi ger gärna råd om vilket innehåll som brukar fungera i pressmeddelanden. Några tips är att göra ett personporträtt eller att hitta en unik lokal koppling.

Lokala medier i Halmstad är bland andra: Hallandsposten, Halmstad 7 dagar, P4 Halland Sveriges Radio, Vamé, 24 Halmstad och Radio Halmstad 88,6.

Annonsering

Att annonsera är ofta en del av marknadsföringsmixen. Lokala tidningar, magasin, webbplatser, biografer och radio i Halmstad är: Hallandsposten, Halmstad 7 dagar, Filmstaden Halmstad Röda Kvarn, P4 Halland Sveriges Radio, Vamé, 24Halmstad och Radio Halmstad 88,6.

Utomhusreklam

Att låta ditt möte synas i Halmstad är ett viktigt komplement till andra marknadsföringskanaler. Det är ett bra sätt att göra så mötesdeltagarna känner sig välkomna. I Halmstad finns följande möjligheter för utomhusreklam.

Affischpelare

I Halmstads kommun finns 10 affischpelare där du som arrangör kan marknadsföra ditt möte genom att sätta upp mindre affischer. Läs mer om affischering och skyltning på halmstad.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Banderoller

Längs med Storgatan i Halmstad kan du marknadsföra ditt möte med banderoller. Kontakta Byggnadskontoretlänk till annan webbplats för mer information.

Digitala skyltar vid E6

Vid E6s södra och norra infart till Halmstad finns digitala skyltar (LED-skärmar). Här informeras trafikanter om vad som händer i Halmstad. Det kan vara en bra kanal för att hälsa bilburna mötesdeltagare välkomna till Halmstad. Kontakta vår projektkoordinator för mer information.

Eurosize-affischer

Halmstads kommun har 36 affischeringsplatser i eurosize- och fullsizeformat genom ett samarbete med JC Decaux. Externa samarbetspartners har möjlighet att boka dessa för information om större möten. Kontakta vår projektkoordinator för mer information.

Du kan även boka ytterligare affischplatser hos JC Decaux. Skicka din förfrågan direkt till JC Decaux Sverigelänk till annan webbplats.

Skyltplatser

Vid flera strategiska platser i Halmstad finns möjlighet att marknadsföra ditt möte med hjälp av skyltar. Du behöver tillstånd för användande av offentlig plats för att synas här. Tillståndet kostar 700 kronor och du ansöker om det hos Polisenlänk till annan webbplats. Läs mer om skyltplatserna på Halmstad.selänk till annan webbplats.

Marknadsföring på Halmstad Arena

När du arrangerar på Halmstad Arenalänk till annan webbplats ingår marknadsföring. Läs mer på halmstadarena.selänk till annan webbplats.

Marknadsföring på Halmstads Teater

På Halmstads Teater finns många exponeringsytor som ingår om du arrangerar där. Kontakta Halmstads Teaterlänk till annan webbplats för mer information.